E – sanatatea

Sfaturi si stiri pentru si despre sanatatea TA!!!

Strategia vietii sanatoase Strategia vietii sanatoase
Acest articol a fost citit de 4772 vizitatoriStrategia pentru o viata sanatoasa incape intr-o singura propozitie : alimentatie sanatoasa, 2 litri de apa zilnic... Strategia vietii sanatoase

Acest articol a fost citit de 4773 vizitatori

Strategia pentru o viata sanatoasa incape intr-o singura propozitie : alimentatie sanatoasa, 2 litri de apa zilnic si 30 de minute de miscare zilnic.

Nu numai ca aceste trei aspecte ne mentin sanatosi toata viata, dar amelioreaza majoritatea bolilor de care suferim.

Alimentatie sanatoase

Obiceiurile alimentare isi pun amprenta asupra vietii noastre si influenteaza covarsitor starea noastra de sanatate. Tineti cont de sfaturile bune si nu vei regreta pe termen lung.

  • Evitati consumul de mari cantitati de cafea, carne rosie si dulciuri.
  • Incercati sa nu mancati prajituri, inghetata sau dulciuri mai mult de o data sau de doua ori pe saptamana, iar atunci, de pofta, in portii mici.
  • Mananca des seminte de floarea soarelui si dovleac neprajite, alune, nuci, migdale. Contin foarte multe proteine de buna calitate, printre care triptofanul, precursorul serotoninei, hormonul bunei dispozitii.
  • Alternati zilele in care consumati carne cu cele in care luati proteinele din alte alimente : soia, linte, mazare, soia. Daca mancati 2-3 zile pe saptamana proteine vegetale, va veti simti mai usori si cu mai multa energie.

Apa inseamna viata

Ignoram de multe ori cat de importanta este apa pentru organism si traim deshidratati fara sa ne dam seama. Nu ne vom pierde cunostina si nici nu vom ajunge la spital. Insa, din cauza deshidratarii, ne putem simti obositi si fara vlaga. Nu-i de glumit cu cei doi litri de lichid pe care trebuie sa ii bem in fiecare zi!

Apa este un detoxifiant puternic, eliminand reziduurile. Fara suficienta apa, toate procesele sunt incetinite.

Ce patim daca nu bem suficienta apa? Gandim neclar, ne simtim obositi fara motiv, ne enervam des, avem ameteli, dureri de cap, palpitatii.

Cel mai simplu este sa tinem cont de cate lichide bem zilnic. De exemplu, ne putem lua la serviciu o sticla de 2 litri de apa pe care, trebuie sa avem grija sa o terminam.

Miscarea e aur curat

Cum ne ajuta miscarea zilnica?

Suntem in forma si oboseala dispare, avem mai putine toxine in corp, suntem mai putin anxiosi si depresivi, ne simtim mai adaptati la stres, se reduce riscul de a ne imbolnavi de inima si avem un sistem imunitar puternic.

Ne plangem des de lipsa timpului pentru miscare, dar sigur gasesti cateva minute daca iei in considerare cat de bine te vei simti pe termen lung. Tineti cont de sfaturile urmatoare :

  • Alegeti sa faceti miscare 30 de minute de cel putin trei ori pe saptamana.
  • Puteti opta intre mers pe jos, alergat, fitness, greutati, mers pe bicicleta, tenis, fotbal, inot, dans etc.
  • Daca alergati, nu e nevoie sa obositi, de aceea e de preferat alergarea usoara celei de viteza. Priviti alergarea ca pe o meditatie, intr-un ritm relaxant pentru corpul dumneavoastra.
  • Mergeti pe jos ori de cate ori aveti ocazia; spre serviciu si inapoi acasa este cea mai comoda optiune.
  • Descoperiti avantajele bicicletei ergonomice: in 20 de minute obtineti un bun antrenament, fiindca se transpira abundent, se detoxifica organismul si se obtine o starea buna de spirit.
  • Gasiti exercitii care sa va placa cu adevarat si alternati modalitatile de a face miscare. Cheia exercitiilor fizice pe perioade lungi consta in variatie.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Pareri

Intrebari Frecvente