E – sanatatea

Sfaturi si stiri pentru si despre sanatatea TA!!!

Semintele de floarea soarelui ceva mai mult decat un snack delicios Semintele de floarea soarelui ceva mai mult decat un snack delicios
Acest articol a fost citit de 4279 vizitatoriPoate vi se va parea un subiect banal, insa va voi arata, prin informatiile culese ca, semintele... Semintele de floarea soarelui ceva mai mult decat un snack delicios

Acest articol a fost citit de 4280 vizitatori

Poate vi se va parea un subiect banal, insa va voi arata, prin informatiile culese ca, semintele de floarea soarelui, care pot fi un snack delicios si satios in acelasi timp sunt de fapt niste seminte-minune!

Un lucru foarte important de precizat este acela ca semintele nu trebuie sa fie prajite sau sarate, altfel devin si ele dusmanii siluetei tale.

O mana de seminte de floarea soarelui (35g) are urmatoarele valori nutritionale:

– calorii: 204;
– 82% din doza zilnica recomandata (DZR) de vitamina E;
– 43% din DZR de vitamina B1;
– 33% din DZR de fosfor;
– 33% din DZR de seleniu;
– 27% din DZR de vitamina B6;
– 18% din DZR de vitamina B3.

Daca inca nu te-am convins ca semintele de floarea soarelui sunt o gustare ideala, citeste si cele 10 beneficii principale ale acestora in organism:

1. Au efect antiinflamator si imbunatatesc functia cardiovasculara. Aceasta se intampla datorita continutului ridicat de vitamina E, principalul antioxidant solubil in grasime. Acesta circula prin corp, anuland efectul radicalilor liberi, care, daca nu ar fi impiedicati, ar avaria membranele celulelor, neuronii si ar creste nivelul colesterolului rau. Protectia celulelor are un efect antiinflamator, iar faptul ca vitamina E lucreaza impotriva oxidarii colesterolului contribuie cu succes la protejarea organismului de afectiuni cardiovasculare.

2. Semintele de floarea soarelui ajuta in preventia cancerului, prin continutul de seleniu, un dusman declarat al acestei boli cumplite.

3. Ajuta la intarirea sistemului osos, datorita continului de magneziu, care este necesar consolidarii oaselor. In plus, vitamina E, pe care am mentionat-o mai devreme, ajuta la ameliorarea durerilor asociate artritei.

4. Dau o stralucirea aparte pielii, deoarece vitamina E protejeaza impotriva razelor UV si mentine pielea tanara.

5. Au efect calmant, deoarece contin magneziu, o substanta recunoscuta pentru eliminarea stresului si combaterea migrenelor.

6. Semintele de floarea soarelui sunt in topul celor mai eficiente alimente pentru scaderea colesterolului, prin continului de fitosteroli. Ele sunt pline de grasimi mono si polinesaturate, care lupta impotriva acestei probleme atat de frecvente.

7. Uleiul de seminte de floarea soarelui, folosit pe piele, incurajeaza productia de colagen si elastina, avand un efect de netezire a pielii. Acizii grasi nesaturati au proprietati antibacteriene, ceea ce inseamna ca protejeaza pielea de acnee si amelioreaza eczema si dermatita.

8. Semintele de floarea soarelui previn caderea parului. Aceasta se intampla deoarece contin vitamina B6, esentiala pentru absorbita zincului si cu proprietati de intarire a firului de par, printr-o crestere a nivelului de oxigen care ajunge la scalp.

9. Au efect asupra bunei dispozitii, deoarece contin triptofan, un aminoacid esential, care incurajeaza productia de serotonina , un neurotransmitator important, care calmeaza creierul si contribuie la relaxare.

10. Ajuta digestia, datorita continutului ridicat de fibre. Daca iti faci un obicei din a consuma seminte de floarea soarelui, te poti vindeca inclusiv de constipatia cronica.

Singura regula atunci cand consumi seminte de floarea soarelui este sa nu depasesti portia recomandata (aproximativ o mana de seminte), pentru ca, pe termen lung, ar putea rezulta intr-o crestere in greutate. Daca respecti regula masurii in toate, insa, vei avea numai de beneficiat de pe urma acestui aliment sanatos.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Pareri

Intrebari Frecvente